Zwrot środków za niezrealizowaną imprezę turystyczną
w związku z pandemią Covid-19
Wkrótce rozpocznie się proces zwracania środków za niezrealizowane imprezy turystyczne w sezonie 2020. Wypłat dokona Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), a środki na ten cel zabezpiecza Ministerstwo Finansów.
Zwrot środków z UFG odbywa się na podstawie dwóch odrębnych wniosków składanych przez organizatora (Grecos) oraz Klienta.
Aby proces przebiegł sprawnie, a pieniądze wpłynęły na konto jak najszybciej, należy podjąć poniższe kroki. Wypłaty z UFG będą dokonywane również na rzecz innych organizatorów turystyki.
ETAP 1.
Uzupełnienie przez Klienta danych w aplikacji GrecosAbyśmy mogli wysłać wniosek do UFG o zwrot środków na Twoje konto, potrzebujemy Twój numer PESEL, numer konta bankowego do zwrotu oraz zweryfikowania kwoty Twojej płatności. Dane znajdujące się w aplikacji będą Ci potrzebne do wypełnienia wniosku klienta do UFG.
Drogi Kliencie, jeśli podałeś błędne dane w aplikacji t.j. nr pesel, nr dowodu lub nr rachunku zgłoś nam to teraz, a my złożymy nowy, prawidłowy wniosek, który przyśpieszy Twój zwrot z UFG.
ETAP 2.
Wysłanie przez Klienta wniosku do UFGAby wysłać wniosek do UFG, należy zarejestrować się na stronie UFG. Dane podane w składanym wniosku muszą być identyczne z danymi znajdującymi się w aplikacji Grecos (Etap I). Aby złożyć wniosek, niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego.
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące statusu wniosku złożonego w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym:
- Przekazano do weryfikacji - oznacza, że nie ma żadnych błędów, system UFG sparował wniosek Grecos z wnioskiem Klienta oraz uruchomił dalszą weryfikację
- Wymaga Uzupełnienia - status tego wniosku oznacza, że system sparował wnioski i zweryfikował rozbieżności w złożonym wniosku przez Klienta i Grecos oraz wysłał powiadomienie z informacją jakie dane należy wyjaśnić i edytować, co oznacza, że WNIOSEK WYMAGA UZUPEŁNIENIA/POPRAWIENIA, w przypadku takich danych jak:
- kwoty należnej do zwrotu
- numeru rachunku do zwrotu
- datę wpłaty za rezerwację
- tytułu płatności
- właściciela rachunku do zwrotu środków
- błędnej daty powiadomienia o rozwiązaniu umowy (błędna data anulacji rezerwacji)
- błędny adres do korespondencji z UFG
W przypadku niezgodności poniższych danych – WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ PONOWNIE:
- Nazwa organizatora (we wniosku podróżnego konieczny jest wybór wartości z rozwijalnej listy)
- PESEL lub rodzaj oraz seria i nr dokumentu tożsamości (w przypadku osób fizycznych) albo NIP (w przypadku firm)
- Numer umowy albo rezerwacji (w przypadku braku numeru umowy albo rezerwacji we wniosku podróżnego należy zaznaczyć checkbox „Brak numeru umowy/rezerwacji”)
- Data rozpoczęcia imprezy turystycznej (jeśli brak jest numeru umowy albo rezerwacji w obu wnioskach)
- Waluta wpłaty
-
Do tych podróżnych zostaną wysłane dedykowane powiadomienia o rozbieżności występującej w danym polu.
- Zlecono wypłatę - ostatni etap, realizacja zwrotu na wskazane konto we wnioskach.
ETAP 3.
Oczekiwanie na zwrot środkówNa utworzonym profilu w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym (UFG) sprawdzisz status złożonego wniosku.
Więcej informacji o zwrotach z UFG znajdziesz na stronie: https://tfg.ufg.pl/tresc/34/Koronawirus_zwroty_wplat_dla_podroznych